دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

معرفی سامانه بودجه‌ریزی مشارکتی شهر نیویورک

فناوری شهروندی

http://shareabouts-pbnyc-2018.herokuapp.com

شورای شهر نیویورک از سال 2018 تصمیم گرفته است تا بودجه‌ریزی مشارکتی را در این شهر به صورت عملیاتی اجرا کند. براساس اعلام رسمی شورای شهر نیویورک، در سال 2020، مبلغ 35 میلیون دلار براساس شیوه بودجه‌ریزی مشارکتی به پروژه‌های پیشنهادی شهروندان اختصاص می‌یابد. شهر نیویورک دارای 49 منطقه است که هر فرد می‌تواند پروژه‌هایی را برای منطقه خود ارائه دهد. پروژه‌ها و ایده‌های پیشنهادی می‌بایست بعد سرمایه‌گذاری داشته و از جنس هزینه‌های عمومی و … نباشد. منظور از سرمایه‌گذاری یعنی پروژه‌هایی که زیرساخت‌های فیزیکی در راستای منافع عمومی را فراهم می‌کنند. مانند پارک‌ها و یا فناوری‌های جدید برای مدارس. هر پروژه نیز می‌بایست به صورت دقیق در نقشه شهر و مناطق آن مشخص شده و نوع آن نیز براساس دسته‌بندی‌های مشخص شده در سایت انتخاب گردد. در این وب‌سایت نزدیک به 12 دسته‌بندی پروژه وجود دارد.

فرآیند اجرای بودجه‌ریزی مشارکتی در نیویورک

به صورت عادی، فرآیند بودجه‌ریزی مشارکتی در شهر نیویورک، از چهار مرحله تشکیل شده است. طی شدن این چهار مرحله به معنای کامل شدن چرخه‌ی بودجه‌ریزی مشارکتی در شهر نیویورک است. این فرآیند به صورت زیر است:

فناوری شهروندی

همانگونه که بیان شده، در مرحله‌ی اول دو بحث جمع‌آوری ایده و همچنین انتخاب داوطلبان بیان شده است. در تصویر زیر داوطلبان هر منطقه مشخص شده‌اند. دو نوع داوطلب وجود دارد: 1. داوطلب به عنوان تسهیل‌گر 2. داوطلب به عنوان مجری انتخابات و رای‌گیری.

فناوری شهروندی

در تصویر زیر نیز یک ایده که در دسته‌‌ی محیط زیست قرار گرفته قابل مشاهده است. همچنین مکان دقیق ایده نیز مشخص شده است. افراد مختلف نیز می‌توانند نظر خود را راجع به این ایده مطرح کنند.

فناوری شهروندی

در تصویر زیر پروژه‌های منتخب برای هر منطقه از شهر نیویورک نیز مشخص شده‌اند. به عنوان مثال پروژه‌ای که در تصویر زیر مشخص شده، نوسازی یک کتابخانه است که مبلغ 500 هزار دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *