دسته‌ها
شتابدهنده‌ها مبانی فناوری شهروندی

شبکه Omidyar

فناوری شهروندی

http://omidyar.com

شبکهOmidyar ، یک شبکه جهانی از نوآوران، کارآفرینان، فناوران، سرمایه‌گذاران، فعالان و سازمان‌هایی است که به کلیدی‌ترین مسائل اقتصادی، فناوری و اجتماعی زمان ما می‌پردازد. این شبکه در سال 2004 توسط پیر امیدیار بنیانگذار eBay پایه‌گذاری شده است. این شبکه رسالت خود را اینگونه تعریف کرده است: «ما به دنبال ایجاد یک اقتصاد عادلانه‌تر و پیشبرد فناوری مسئولانه هستیم که زندگی‌ها را بهبود می‌بخشد، قابلیت‌های انسانی را گسترش می‌دهد و مسائل نوظهوری که آینده ما را شکل می‌دهند را کشف می‌کند.»

این شبکه تاکنون 1 میلیارد و 530 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام داده است. از این مقدار، 822 میلیون دلار برای سازمان‌های غیرانتفاعی و 713 میلیون دلار برای استارتاپ‌های تجاری در راستای ماموریت شبکه سرمایه‌گذاری شده است. این شبکه تیم‌ها با حوزه‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: هویت دیجیتال، آموزش، اقتصاد جدید، آزمایشگاه فناوری و راه‌حل‌های اجتماعی، فناوری پاسخگو و … .

شبکه امیدیار در سال 2018، موسسه لومینت (Luminate) را تاسیس کرد. این موسسه بیشتر  بر روی فناوری شهروندی تمرکز کرده است. همچنین شبکه Omidyar، حدود  2.9 میلیون دلار در حمایت از توسعه و ارتقاء پلتفرم‌های فناوری شهروندی در آمریکای لاتین سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه در زمینه سیستم‌های نوآورانه فناوری شهروندی صرف می‌شود و هدف از این کار ترویج مشارکت شهروندی در منطقه است. ALTEC آخرین صندوق شتاب دهنده فناوری شهروندی است که توسط Avina و Omidyar در سال 2013 ایجاد شده است. ALTEC به دنبال توسعه اکوسیستم فناوری شهروندی، پشتیبانی و تامین منابع برای راه‌حل‌های نوآورانه مربوط به مسائل شهروندان و دولت‌ها در سراسر منطقه آمریکای لاتین است. در شماره‌های آتی برخی از استارتاپ‌هایی که این شبکه بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است معرفی خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *